Zintegrowany system obsługi recepcyjnej

Zintegrowany system obsługi recepcyjnej, wykorzystujący elektroniczne karty pracownicze oraz legitymacje studenckie, został opracowany przez pracowników Centrum Informatyczno-Telekomunikacyjnego, aby ułatwić zadania związane z codzienną pracą Centrum Dydaktycznego UM w Łodzi.

Po zbliżeniu karty, na ekranie terminala znajdującego się w recepcji, wyświetla się powitanie wraz z informacją o planie pracownika na bieżący dzień (numery zarezerwowanych zgodnie z planem zajęć sal, informacje administracyjne). System wyświetla zajętość pomieszczenia wraz z nazwiskiem prowadzącego, raportuje także punktualność rozpoczęcia oraz czas trwania zajęć.

Zintegrowany system obsługi recepcyjnej to także system parkingowy nadzorujący wjazd na bezpłatny parking uczelniany. Ten system także działa w oparciu o legitymacje studenckie i karty pracownicze, ale możliwe jest także potwierdzenie swojej tożsamości przy pomocy telefonu komórkowego lub specjalnego kodu PIN aktywowanego na czas trwania konferencji lub innego wydarzenia. Na co dzień dostęp do parkingu umożliwiany jest zgodnie z bieżącym planem zajęć. System dba również o „zapominalskich” – zatrzymuje osoby, które próbują opuścić teren Centrum Dydaktycznego, nie zwracając pobranych kluczy lub innego sprzętu wypożyczonego z recepcji.

W chwili obecnej w CDUM mieści się 19 specjalistycznych laboratoriów, 10 auli wykładowych, wraz z jedną z największych sal tego typu w Polsce, oraz ponad 20 innych sal seminaryjnych, komputerowych i umiejętności praktycznych, z których korzystają studenci wszystkich wydziałów Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.

Możliwości systemu i tworzone statystyki pozwalają na optymalizację planu zajęć dla pełnego wykorzystania zasobów, co przekłada się na zwiększenie „wydajności” budynku oraz jakości obsługi użytkowników Centrum.